Ana içeriğe atla

Ramazanda Yavaşlayan Metabolizma

En sevdiklerimden :P Tabii ki alıntı üstünde yazıyor :D


Vermeye çalıştığım kilolarım Ramazan dinlemiyorlar..  Aaa dur sen oruç tutuyorsun biz de sana yardım edelim tıpış tıpış gidelim demiyorlar maalesef. Aksine uzun süren açlık ve gün içinde yürüyemiyor olmam metabolizmayı iyice yavaşlattı :(

Gün içinde 1 saat saatte ortalama 7 km hızla yürüyüş yapıyordum.. Ama oruçla o yürüyüş bir arada olmuyor. Önce yarım saate indirmeyi denedim tamamen bırakmak yerine ama susuzluk ve güneş sanırım eve kadar zor ulaştım.. Öyle olunca da spor kaldı maalesef.. Zaten aç / oruçlu iken spor önerilmiyor...

Aslında iftardan sonra spor yapmak lazım ama o da olmuyor..Karanlık ve geç saat, tek başıma çıkamıyorum. Ertuğrul 'un uyku saati ailecek çıkamıyoruz. Oğluşu evde bırakıp çıkmak olmaz.. Evde leslie falan yapılabilir aslında am ona da iila bir bahanem oluyor.. Olmasa iyi olur tabi :P

Çünkü biliyoruz ki zayıflamak için hızlı bir metabolizma gerekli. Metabolizmayı hızlandırmak için de hareket şart..
Peki hareket edemiyorum, başka neler yapabilirim diye bir bakındım sağa sola..
Metabolizma dengesinin bozulması ile yorgunluk, uyku hali, isteksizlik, sinirilik, kabızlık vs pek çok sıkıntı oluşuyormuş. Ve bu dertlerden yakınanlar da hiç az değilmiş.. Özellikle de baş ağrısı..
O yüzden a dostlar, zayıflama kilo alıp verme gibi bir derdiniz yoksa bile, sağlıklı ve mutlu kalabilmek için acıcık dikkat etme gereken noktalar var..

Derler ki; ramazan boyunca metabolizma hızını yüksek tutmak istiyorsanız :

*Su için. E bunu zaten yapıyorumm.. Ama sadece su değil İçtiğiniz suya çubuk tarçın koyun...

* Her iftar mutlaka çorba için.. Çorbasız iftar mı olurmuş :)

*Çorbadan sonra ana yemeğe geçmeden salata yiyin. Salataya sos olarak elma sirkesi , limon, zeytin yağı dışında bir şey koymayın. E zaten diyetteyim . Salatam bir akşam limonlu bir akşam elma sirkeli genelde. Tuz ve yağ da koymuyorum. Ama ben salatayı ana yemekle birlikte yiyordum. Hatta yemek bittikten sonra bitiyordu. Önce salata yapalım bakalım :)

*Tabi bir de çorba ile ana yemek arasında 15 dakika kadar beklemekte fayda var..En azından 5-10 dakika.. Bu her sene söylenir kimse uygulamaz dimi :D Diyette iseniz uyguluyorsunuz :P

* Kızartma ve kavurma yerine haşlama ızgara ve fırın yemeği tercih edin.. Kızartmayı biliyordum ama kavurma hiç aklıma gelmezdi :)

* Et tavuk balık yaparken ekstra yağ ilave etmeyin.. Diyetteyim anacım ne yağı :) Ama siz değilsiniz diyette bu söz size :P

*Pilav genel olarak sofraların eksilmez parçası malum. Pirinç yerine karabuğday önermişler. O nedir benim bilmediğim bir ürün sadece gördüm iletiyorum size.. Gerçi bulgur da olur bence. Benim bile ilk hafta 3 kaşık bulgur hakkım vardı :d Şimdi yok o konumuz değil :P

*Yemeklere tuz yerine karabiber önerilmiş.. Benim zaten tuz ile hiiiç aram yok. Yemeklerime hiç tuz koymam isteyen tabağına alır. Karabiberi de çok severim. ama burada önerilen taze öğütülmüş karabiber ayrıntıyı atlamayım :)

*Hamur işi ve şekerden uzak dur arkadaş.. Bu da sizin için tabi.. Ben zaten nasıl yiyeyim. Yazık banaa :P Tatlı istiyorsanız sütlü tatlı yiyin.. Çanakkale peynir helvası yiyin..O kadar severim ki rüyama bile girdi kendisi ben yiyemiyorum siz yiyin :D yok yok yine de çok yemeyin :)

*İftardan sonra yeşil çay.. Yeşil çay zaten metabolizma hızlandırma konusunda ilk akla gelen şey sanırım..

*Tek seferde hoop bir sürü şey yemek yerine yatıncaya kadar aralıklarla bir şeyler yiyin.. Sık ve az beslenme önerisinin ramazana uyarlanması :)

*Bol sebze ve meyve yiyin.. İftardan sonra ara ara beslenin dediysek yani oturup cips kek börek yemeyin anacım elma erik çilek muz ooh hem tatlı hem daha az kilo potansiyeli :D

*Ayran. Hem iftar hem sahur için süper bir içecek. Kan şekeri düzenleme, tokluk hissi, susuzluğu alma..Hem milli içeceğimiz :)

*Ve tabii ki çok sıcak, çok soğuk ve hızlı yemek yok :) Diş sağlığınız için de önemli bu ayrıca eklemiş olayım :)

* Bir de iftardan 1 saat kadar sonra yarım saat kadar bir yürüyüş yapabilirseniz tadından yenmez..

Öneriler bunlar.. Uygulamak size - bize kalmış..

Ramazanın bitmesine daha 2 hafta var.. Hala işe yarar bence bu bilgiler.. Değerlendirelim, şişmeyelim, incelelim :D

Sevgiyle..

Yorumlar

  1. Ben de Ramazan öncesi 2 kg vermiştim ama ramazanla düzen değişti bende de 😊 inşallah bayramdan sonra yeniden başlarım 😊

    YanıtlaSil
  2. Güzel bilgiler olmuş.Umarım uygulayabiliriz. Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Çok faydalı öneriler olmuş emeğinize sağlık😘

    YanıtlaSil
  4. Bu sene ilk defa akşamları (Yatsı ezanı okunuyor, gece mi deseydim) yürüyüş yaptım. Bizim parka taktıkları kocaman lambalar ilk defa işime yaradı. Kalabalık ve insanlar üzerime üzerime yürüse de hızlana yavaşlaya kırk dakika yürüyorum.

    Yemek düzenim çok bozuldu yalnız, ramazanda canım sadece zararlı yiyecek çekiyor. Neyse en azından tereyağlı reçelli pidelere gömülmedim bu da bir şeydir :)

    Ben asıl ramazan sonrasından korkuyorum, düzenimi yeniden nasıl oturtacağım bakalım :)

    Haydi pes etmek yok, fıstık gibi olcez :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Helal Handanim :) Bizim buralar karanlık ve dedikodu seven muhit,çıkamıyorum ondan sebep akşam..

      Sil
  5. Ne güzel derleme olmuş :) Ben de genellikle kilo almamaya çalışıyorum ama sahurdan sonra hemen uykum geldiği için direkt yiyip yatıyorum haliyle kilo almamak elde olmuyor :) Emeğinize sağlık, çok öpüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahur sonrasi ayakta kalabilene tebrikler zaten :)

      Sil
  6. Çok güzel öneriler vermişsin teşekkürler. Ramazan ayında malesef herkes aç kalıyorum zayıflarım diye düşünür ama tam tersi olur. Benim bir arkadaşım akşamları teraviye giderek zayıflamıştı çok şaşırmıştım.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel mükemmel bir yazı olmuş mübarek Ramazan ayında :)
    Ben özel bir kahve deniyorum bakalım 15 gün hem oruçla bana nasıl etki edecek :)
    Paylaşım için teşekkürler cano <3

    YanıtlaSil
  8. Bende o kadar zayıfım ki görenler acıyor halime veya manken gibi olduğum için kıskanıyorlar :) Doktorum günlük kalori miktarının altında yediğim için kilo alamadığı söyledi. Sanırım sizde bu yöntemi yaparsanız zayıflarsınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyetisyen kontrollu zayıflamaya çalışıyorum su an. Toplam.aldığım kalori 1000 bile yok.

      Sil
  9. Çok güzel ve faydalı bir yazı olmuş. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  10. Bende ramazandan önce 1 saat düzenli olarak yürüyüş yapıyordum ama ramazanda gerçekten çok zor oluyor. En enerjik olduğum zaman iftar ve sahur arasında elimden geldiğince hareket etmeye çalışıyorum zira metabolizmam eskiye dönsün istemiyorum :)

    YanıtlaSil
  11. Ramazanda guya zayifliycaktim bir kilo gitmis sadece cildircam:))

    YanıtlaSil
  12. bu güzel paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  13. Yemekten sonra hiç bir şey yiyemiyorum canım tatlı istediyse azıcık tatlı yiyebiliyorum . Meyve felan yesem iyi olacak da iftar ile sahur arası 4 saat olunca acıkmak için bekliyorum ☺️ Bir dönem iftardan sonra yürüyüş yapıyordum gerçekten çok geliyor ama çocukla halim kalmıyor ☺️ Desem sanırım beni anlarsın 😄

    YanıtlaSil
  14. Ramazan sonrası sıkı bir diyet macerasına başlayacağım ☺️

    YanıtlaSil
  15. Hiç dert değil,ramazan sonrası tıpış tıpış verilir o kilolar,hele evde bir minnak varsa kesin verilir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim o minnak pek.tembel henüz yurumuyor o yüZden kilo vermeme.yardımcı olmuyor: )

      Sil
  16. Ramazan sonrasi tatil planlarımız var o yüzden sıkı bir vücut istiyordum ama ramazan da kilo alıyorum! İftar sahur arası pek su içmiyrum maalesef bu çok kötü bir şey :(

    YanıtlaSil
  17. <Süper bilgiler.. Emeğine sağlıkk :)

    YanıtlaSil
  18. Ben, yaz orucu tuttuğum zaman tek su içiyordum. Yemek neymiş? Sonrasında böbrek fonksiyonlarımda problem yaşayınca tutuyorum, ama oruçluyken sanırım yiyecekler hayal edilir, iftardaysa sudan başka bir şeye el uzatılmıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben açlık pek hissetmiyorum iftara kadar, ama susuzluk yoruyor...geçmiş olsun ,böbrek zor..ağrılı oluyor.

      Sil
  19. karikatür süper :) ben iftardan sonra sporuma devam ediyorum bırakmadım. öneriler çok güzel. çoğunu uyguluyorum ben de. sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel ben de devam edebilsem iyi olacak da...

      Sil

Yorum Gönder

Bu konuda sen de bir şeyler söylemek ister misin ? Haydi durma sen de fikrini söyle :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Synacthen Depot 1mg Ampul

Şimdi diyebilirsiniz bu nasıl bir yazı başlığı.. Başlık değil ilaç adı.. Haklısınız da.. Amacım bu ilaç hakkında yazmak..İlaç nedir , nerelerde kullanılır, bizimle alakası ne; ne tür etkileri var.. E bunların hepini bir başlığa sığdıramayınca ilacın adı en iyi başlık oldu :D Önce teknik bilgilerden başlayalım.. Nedir bu synacten.. Synacthen depot 1mg ampul kas içine yapılan bir enjeksiyon.. " Kabadan " iğne.. Böbrek üstü bezlerinin çalışmasını sağlayan bir ilaç. Böbrek üstü bezi çalışıyor mu diye test için de kullanılıyor. ACTH -adrenokortikotropik hormon  takviyesi..Vücudun kendi ürettiği steroidlerin artırılması ilk hedef genel olarak. Kortizol , glokokortikoid, mineralokortikoid, androjen.. Ülseratif kolit, crohn, romatizma, kanser gibi hastalıkların yanında bazı nöbet çeşitlerinde de kullanılıyor. Dünyada ESESS tedavisinde birincil tercih ACTH takviyesi.  Ayrıca diğer epilepsi türleri ve otizm için de kullanılıyor. Biz ESESS için kullanıyoruz.

Ayak bağı kesme

Fotoğraf alıntı.. Selam kizlaarrr.. Simcik şöyle bir durum mevzuu bahis.. Malumunuz benim minnak bir miktar geriden gelmekte..21 aylık henüz yürümedi. Başka şeyler de var tabii dee, bu yazının konusu geç yürüme~ yürüyememe..

Reflu ah reflu...

Ertuğrul doğduğu günden beri reflu sorunu yaşıyor. Biz hep patalojik bir reflu dedik ama doktorlara anlatamadık. Biz de de hata var gerçi, çocuk gastroentroloji ye gitmedik hemen.. 4 ay bittiği sıralarda kilo persentili artık %2ye kadar düşünce yeter dedik gittik.. Gastrotuss baby diye bitkisel içerikli ve zor bulunan ithal bir şurup yazdı doktor. Firma ile iletişime geçip yakın eczanelerden birisine göndermesi ile ulaşabildik ilaca. Hemen etkisi başladı. Kusmalar ciddi oranda azaldı, hatta gaz sancıları bile azaldı. ( aslında çocuğun midesi yandığı için kıvranıyor biz de gaz sanıyor idik muhtemel)