Ana içeriğe atla

Diş bozukluklarında şeffaf plaklar




Klasik eski tip sırıtınca sırıtan o teller var ya,onların yerine hiç belli bile olmayan şeffaf plaklar var artık. Hem ağrı sızı derdi yok,hem yemek yeme sınırlaması yok. Ne istersen yiyorsun çünkü plakları yemek yerken çıkarıyorsun,dişlerini fırçalayıp geri takıyorsun.

Plaklar şeffaf ve incecik.. Ağzınıza özellikle bakmadıkça kimse fark etmiyor. Şu an bu sistemle dişlerini düzelten oyuncular spikerler var..


Plaklar sisteme göre 17 ile 22 saat arası ağızda kalıyor. Yani aslında sadece yemek yerken çıkartılıp geri takılıyor..

İlk bir kaç gün insan ister istemez yadırgıyor; ama sonra varlığı yokluğu bir plakların.. Klasik tellerde ağız içinde yaralar oluyor. Çorba içmek bile acı veriyor.. Çeneleri kapatmaya çalışsa zonklamalar oluyor.. Çünkü dişlere birden bire ağız bir yük veriliyor. Bu aslında diş köklerini ve etrafındaki kemikleri de zorluyor. Pek çok ortodontik tedavi sonrası dişlerde sallanma olur..

Bu şeffaf plak ortodonti sistemlerinde bütüün o klasiktellerin sıkıntıları unutuylup, düzgün diş yapısına sahip olmanın keyfi çıkarılıyor..

Yerli ürünler var, var ama çok verimli değil henüz malesef..

Amerikan ürünü var invisalign,çok iddali. piyasanın en pahalısı ama şartları güzel. Sonuçta bilgisayar ortamında hazırlanan bir tedavi,ister istemez hata payı oluyor. İnvisalign tedavi süresince toplam 6 kere yeniden tedavi planı hazırlarım ihtiyaç olursa ve ektra para almam diyor.

Kore ürünü eCligner...Doğrusu büyük bir hayal kırıklığı..Biz invislign dan daha iyiyiz daha rahatız pek çok ödülümüz var, plak kaybı vs olursa ücretsiz veya çok cüz'i bir ödeme ile tekrar yaparız,...Başta vaadedilen sonuca da mutlaka ulaşırız diyorlar ama hiç de öyle olmuyor...Ürünlerinin arkasında durmuyorlar hem hasta hem hekim çook zor durumda kalıyor. İstenildiği gibi gitmeyen bir tedavide plaklarını kullanmış bile olsa suç hastada oluyor "kullanmamış bu kullansa böyle olmazdı"..diyorlar..Kullandı mübarek biliyorum... E hasta da haklı olarak "bir dünya para verdim hani benim düzgün dişlerim" dediği zaman hoop firma aradan çekiliyor...Hekim hastası ile başbaşa kalıyor... Nasıl halledersen hallet..

İstenilen ücretler de az buz değil.. İnvisalign ülke geneli için bir taban fiyat belirlemiş. Bunun altına inmeyin diyor.. İnenler illa ki vardır kıyıda köşede belki.. ama çok da zannetmiyorum.. Çünkü alınan sorumluluk, uğraşılan süre, karşılaşılan tripler.. Zaten daha altında çalışınca bir şey kazanılmıyor ki..


Ama yine de hiç bir sıkıntı çekmeden, elini kolunu sallayarak dişler düzeliyor.. Yara  yok, kolaya hamburgere dönere elmaya vs devam.. Tedavi 6 ay ile 2 yıl arası sürüyor.. Hayat kalitesi azalmıyor hiç.. Buna değer... 

İlgilenen olursa buradan  buradan ve buradan inceleyebilir sistemleri :) 

Sevgiyle..

Yorumlar

  1. İleri boyutta olmasa da, 20 lik dişlerim çıktıktan sonra, öndeki dişlerim yamuk yumuk olmaya başladı. Sıkıştırdı şapşikler ön tarafı :) Aklımın köşesinde telsiz bir çözüm bulunursa diye fikir vardı ama invisalign in sitesine baktığımda 4500 ile 9500 dolar arasında demiş :S
    Neyse canım benimkilerde güzel, bir sıkıntı yok zaten :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet malesef.. çok yüksek fiyatlar.. sanki hepimiz merkez bankasıyız :P
      ama güzel bir sistem

      Sil
  2. Kendi kadar parası da iyiymiş hakikaten :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de bu plakları tv de görmüştüm.spikerde vardı.ilgimi çekmişti.diş sağlığı zaten ciddi para istiyen bir alan ki bu şekilde estetik birşeyde daha da uçuk fiyatlar hiç şaşırtmadı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. estetikle ilgili ne ucuz ki bu ucuz olsun..:)

      Sil
    2. estetikle ilgili ne ucuz ki bu ucuz olsun..:)

      Sil
  4. Merhabalar

    Clearfix Şeffaf Plak Sistemi hakkında bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muayenehaneyi kapatmadan önce kısa bir süre uygulama fırsatım oldu. Ürünün arkasında duran bir firma ve iyi iş çıkarıyorlar.Yerli İstanbulda üretilen bir ürün.Fiyatı da makul.

      Sil
    2. Merhabaa, ben de bu clearfix firmasından tedavi planı bekliyorum; yani başlama niyetim var. Ancak çok tanınmış bir firma olmadığı için emin olamıyorum. Haklarında çok şey de bulamadım internettte. Ancak kendileri İnvisalign ne yapıyorsa yapabildiklerini vaad ediyorlar. Yine de kafa karışık çünkü sadece çarpıklık değil hafif çapraşıklığım yanında profilimi çok etkilemeyecek şekilde de olsa kapanış bozukluğum var. Buna da çare bulacaklarmış. Ne dersiniz? Güvenilir mi?

      Sil
    3. Merhaba ancak yaziyorum kusura bakmayin. Hekimin de hastanin da arkasinda cok yardimci bir ekip. Ve basladiklari işi guzel bitirmeden birakmazlar bunu gonul rahatligi ile soyleyebilirim.

      Sil
    4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  5. şimdi benım anlamadıgım bu plaklar nasıl oluyorda dıslerı duzeltyor baskı uygulaması ıcın dıslerın oynaması ıcın tellerı oynatyor sıkıyor doktor bu plakta nasıl oluyor acaba bız bu plakları pekiştirme tedavisi olarak kullanıyoruz yani teller cıktıkta sonra takılıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teller çıktıktan sonra kullanılan pekistirici plaktan farklı bu plaklar. Özel bir yapısı var. Duruma göre 1 veya 2 hafta aralıkla yeni plak takılarak dişlerin yeri değiştiriliyor. Dişler üzerine daha az baskı yapılıyor böylece daha az ağrı ile düzelme sağlanıyor.

      Sil
  6. merhabalar

    invisalign ve ecligner icin teklif aldım; ecligner 6500 dolar, invisaling 4500 dolar arasi bir fiyat verildi, astronomik geldi bana fiyat.

    clearfix seffaf plak icin fiyat aldim; 7000 tl.yine aynı firmanın formule22 diye bir plak sistemi var 5000 tl.seffaf aparey 6500 tl dendi.


    sistemler arasindaki en buyuk fark, haftalık plakların degismesi yada iki haftada bir degismesi.haftalık degisen sistemler daha az aci veriyor, daha rahat ve daha cok hareket verilebiliyor tedavi kısa suruyor anladigim kadariyla.iki haftalık olan sistemde ise biraz daha acı olabilir dedi hekim.her hekim uyglamamıyor birde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiyatlar yurtdışından gelen sistemler olduğu için yüksek. Dolar ~ euro üzerinden yapılıyor satışı,öyle olunca da fiyatlar istemesek bile yükseliyor.
      Clearfix de yükseltmiş fiyatı,formule 22 yi bilmiyorum.şeffaf aparey de clearfix de iyidir ama clearfix biraz daha iyi.tedavinin kısa yada uzun sürmesi plakların her hafta veya iki haftada degismesiyle pek ilgisi yok,plak kalitesi,hastanın ne kadar düzenli kullandığı,dişlerin çene kemiğinin yapısı,yaşı vakanın durumu vs gibi şeylere bağlı.
      Her hekim uygulayamiyor evet önce eğitimini almak gerekiyor.
      Geçmiş olsun.umarım memnun kalırsınız. Plaklarinizi düzgün kullanın ve işi bitti diye atmayın,bazen geri dönüşler yapıp eski plakları kullanmak gerekebiliyor.

      Sil
  7. fiyatlar nedir ya 20-25.000 bin tl arası yapar türk parasıyla hiç yaptırmam daha iyi metal tel için banada 10 bin tl fiyat çıkardılar sanki otomobil alıyoruz kalsın yamuk yumuk daha iyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiyatların yeni piyasasini bilmiyorum. Yaygınlaştı o yüzden düşmüş olabilir,ben yedi aydır koptum piyasalardan muayenehaneyi kapattığım için: )

      Sil
  8. Arkadaslar benim ön ik dişimde sıkıntı vardı üstüste gelmişti küçük büşeydi ama yinede gözüme batıyodu doktor 2 plakla 2 ayda düzeleceğini söyledi bir plağin alt 3 plağı daha var large,mediıum ve small diye sıra sıra 1 1 buçuk hafta aralıklarla değiştiriyosunuz.tek plak fiyatı 150 dolar 2plak 300 dolar hemen hemen 1200 TL suanda ilk plağı bitirdim ve üstüste gelme meselesini çözmüş gibi suanda yanyana gelmesi için diğer plağı kullanıcam 3 seri halinde yani demem o ki uygun fiyatlarada var tabi dişinizdeki probleme göre değişebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Markaya, disteki probleme, gittiğiniz hekimin çalıştığı muhite,hasta potansiyeline vs pek çok şeye göre değişir. Ayrıca plak başına 150 dolar çok da ucuz değil esasında. Sizin tedaviniz kısa olduğu için az tutmuş. Diş bozukluk tedavisi çok nadir 12 aydan kısa sürer..
      Geçmiş olsun.

      Sil
    2. Merhaba benimde yan kesici dislerim yamuk sadece siz nerde yaptırdınız acaba bende yaptırmak istiyorum da

      Sil
    3. hangi marka kulandınız acaba

      Sil
  9. Merhaba, ben de bu seyden yaptirmayi dusunuyorum ama her seferinde vazgeciyorum. Kullanırken zahmetli midir? Konusurken, konusmada bozukluk yaratiyor mu? Piyasada hangi firmalar var ve neye göre tercih yapmak gerekiyor. Yerli firmalar mi yabanci firmalar mi kalite acisindan daha iyi?

    YanıtlaSil
  10. Ben 1 senedir çalışmıyorum, yeni gelişmeleri de şu ara takip edemiyorum. Piyasada kimler var fiyatlar nasıl,kaliteler ne alemde malesef bilmiyorum. Ancak klasik tellere göre çok daha rahat bir kullanımı var plakların. Oyuncular sunucular şarkıcılar kullanıyor.Bunu yazıda da belirttim. Buradan konuşmada sorun olmayacağı belli olur diye düşünüyorum. Tercihler için hekiminizle görüşmeniz daha doğru olur.

    YanıtlaSil
  11. Ben 1 senedir çalışmıyorum, yeni gelişmeleri de şu ara takip edemiyorum. Piyasada kimler var fiyatlar nasıl,kaliteler ne alemde malesef bilmiyorum. Ancak klasik tellere göre çok daha rahat bir kullanımı var plakların. Oyuncular sunucular şarkıcılar kullanıyor.Bunu yazıda da belirttim. Buradan konuşmada sorun olmayacağı belli olur diye düşünüyorum. Tercihler için hekiminizle görüşmeniz daha doğru olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilginiz icin tesekkur ederim anne hanim.

      Sil
  12. Merhaba, ben şuan piyasada olmasanız da yerli olduğu için aparey hakkında bilgi sahibi olabileceğinizi düşündüm aparey hakkında kalite ve memnuniyet olarak fikrinizi söylerseniz çok memnun olurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yerli ürün olarak clearfix kullandım sadece. Ürün kalitesinden de firma hizmetinden de çok memnun kalmıştım.1 sene içinde degistiklerini sanmıyorum

      Sil
    2. Clearfix markasını araştıracağım. Teşekkür ederim :)

      Sil
    3. Ne demek rica ederim: ) sevgiler..

      Sil
    4. Markalara göre Plak başı fiyat ortalama ne kadar

      Sil
  13. Merhaba
    Ankara'da clearfix şeffaf plak tedavisi uygulayan bir klinik var mı acaba? Teşekkür ederim şimdiden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilemiyorum.. Kendilerine web siteleri üzerinden telefonla ulaşarak öğrenebilirsiniz.

      Sil
    2. Dt.Eda Tuncer var.

      Sil
  14. clearfix, orthero, asoistanbul hangisini neden tercih etmeliyiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orthero ve asoistanbul markalarını duymadım. Bilmediğim markalar hakkında yorum yapamam.

      Sil
  15. Markalara göre plak başı ortalama fiyat ne kadar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güncel fiyatları bilmiyorum malesef

      Sil
    2. Kliniğe ve semte göre 8-10 bin liraya kadar fiyat çıkarıyorlar. Fazlasını isteyen de var elbette ama orta gelir düzeyli semtlerde 5 binden fazla vermeyin derim. Lüks semtlerdeki klinikler fazla fiyat istiyorlar. Nişantaşı yerine pendik tercih ederseniz fiyat oldukça uyguna gelir. 5 bin altına bile yaptırabilirsiniz.

      Sil
  16. Şeffaf invisalign ile tedavi mi önerirsiniz yoksa zirkonyum ile tedavi mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dişlerin tek tek durumu,birbiri ile ilişkisi, yeme içme alışkanlıkları vs gibi daha saymadigim pek cok.belirleyici kriter var.
      Ama genel olarak sağlıklı , sağlam problemsiz dişlere kaplama yapılmasına karşı olan diş hekimlerindenim :)

      Sil
  17. Merhabalar, profesyonel bir oyuncuyum. Bkm ye gidip gelirken İrem Sak ablam clearfix kullanıyordu doktoru Gonca Gul Akkuş diye biliyorum, İstanbul Mecidiyeköyde bende başladım herkese tavsiye edebilirim, biraz tuzlu ama müthiş bir şey...

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de orthero ile tedavi oluyorum 2 aya yaklastim hicbir degisiklik göremedim siz kac ay sonra dislerinizin degistigini farketmeye basladiniz normalde 2 ayda biraz farkedilmesi gerekiyor diye duydum ben de keske şeffaf tel ile tedaviye baslasaydim diyorum sonuc almadikca :(

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Merhaba İbrahim bey, ben Clearfix Satış Sonrası Hizmetler bölümünden Orhan Öztürk.

      Bahsettiğiniz memnuniyetsizlikleri incelemek üzere, +80'den fazla clearfix tedavisi yapmış Dr.Levon Boyacıoğlu ile 16.04.18 Pazartesi günü iletişime geçilecektir.

      Durumu detaylandırabilmemiz için; lütfen, "clearfix" mobil uygulaması üzerinden giriş yapıp, gerekli görülen 5 adet resimi bizimle paylaşınız. Ardından 72 saat içerisinde size konu ile ilgili dönüş yapacağız.

      İyi Pazarlar Dilerim.
      Orhan Öztürk
      Clearfix SSH

      Sil
    4. Melek Hanım ben geçen sene nisan ayında başladım. Her plak değişiminden önce dişlerimin fotoğraflarını çekiyorum değişiklikleri görmek için.
      Şuan 9 ay olarak hesaplanan planda 12. ay bitti. Dişlerim hala bozuk hani ufak rotüş değil bildiğin yamukluklar var dişlerimde. En son bir kalıp aldılar 3 hafta bekledik 2 plak geldi (1 aylık). 1 ay bitti hala yamuk dişler ve yeniden kalıp alındı 5 nisanda aldılar bugün 15 nisan hala ses yok.
      Siz clearfix firmasıylamı çalışıyorsunuz bilmem tabi herkesin diş sorunu aynıda olmaz ama 3. aydan sonra gözle görülür hareketler olması gerekir bence. Dişlerinize basınç uyguluyor mu plaklar?

      Sil
    5. Merhaba,
      Uygulamanızı indirdim.
      Hasta giriş ekranında login bilgilerini nasıl edinebilirim. Kayıt olmadım daha önce.
      gnes36@gmail.com bu adresten bana ulaşabilirsiniz.

      Sil
    6. Merhaba

      Daha önceden hekiminiz tarafından size kayıt bilgileri sunulmamış ise; lütfen "Randevu Al" kısmından gerekli alanları doldurup gerekli görülen resimleri bizimle paylaşınız.

      Sil
    7. Merhabalar,
      Randevu Al kısmından bilgileri doldurarak tarafınıza ilettim.

      Sil
    8. Orhan Bey ilginize teşekkürler. Bir blog yorumu bile görüp cevap vererek Clearrfix 'in işine saygısını tekrar gösterdiniz.. Hala orada ise Aslan Bey'e de selamlar..

      Sil
    9. Şapşik anne bende şaşırmadım değil ilgilenmek ayrı bir konu sonuç almak ayrı bir konu.
      Tarafıma henüz bir geri dönüş yapılmadı bu arada.

      Sil
    10. Merhaba İbrahim bey,
      Gönderdiğiniz resimler üzerinden hekiminiz ile görüşüldü ve 16 Nisan Pazartesi günü revizyon plaklarınız Dr.Levon Boyacıoğlu'na özel kuryemiz tarafından teslim edildi. CRM programımızdan kontrol ettiğim üzere; 16 Nisan'da Eda hanım sizi aramış fakat ulaşamamış bu durumu bildirmek üzere. Bende aynı şekilde 16 Nisan'da Dr.Levon bey ile görüşerek mevcut memnuniyetsizliği bildirdim ve ilgileneceklerini söylediler.

      Ayrıca tedavi sonu ve tedavi başı resimlerinizi ortodonti uzmanımız inceledi, herşey yolunda. 0.3 mm ve 0.4 mm arası değişen birkaç son hareket daha yapıldığı zaman tedavinizden memnun kalacağınızı öngörüyoruz.

      Ne yazık ki ortodonti tedavisinde süre bazen %20-30 artabiliyor. Bunda etkili olan birçok faktör var. Kullandığınız ilaçlar bile mevcut tedavinin süresini etkileyebilmektedir. Siz memnun oluncaya kadar üretilecek olan tüm revizyon plakları tarafınıza ücretsiz iletilecektir.

      Bizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz.

      Orhan Öztürk
      Clearfix SSH

      Sil
    11. Orhan Bey açıklanız için bende teşekkür ederim.
      Bahsi geçen hareketler sonucunda umarım söylediğiniz gibi olur.
      İyi çalışmalar

      Sil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  21. Mahmut Beşkardeşler16 Nisan 2018 21:51

    Bu clearfikis kaç para hocam?
    Birde mağdem bunu bu firma imal ediyor, neden kendisi satmıyor? Bizi mağdur ediyorsunuz bu şekilde, fazladan bedavadan diş hekimlerine para ödüyoruz...
    Bence bir an önce klinik açıp bunu uygun fiyata yapar hale getirin, ordan yürürsünüz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kliniğe ve hastaya göre fiyat çıkarıyorlar. Ben tedavi öncesinde 5 farklı klinik gezdim hepsi farklı fiyat çıkardı. Alt üst toplamda 18 plaklık tedavi için 5600 tl ye anlaştım.

      Sil
    2. Yurt disinda bu olay var. Hasta doktora bile gitmiyor, kendi ölçülerini evinde kendisi alıyor ve yolluyor ölçüyü firmaya, firmada plakları yolluyor. 1-2 sene de ülkemizde de başlar, hiç merak etmeyin.

      yoursmiledirect.com
      smiledirectclub.com
      straightteethdirect.com

      gibi sitelerde tanıtımları okuyabilirsiniz, bu dolar/euro bu kadar yuksek olmasa tercih edilebilir ama fiyatları 2000-2500 euro civarı.

      Ayrıca ülkemizde üretim yapan firmaların 1000-2000 TL den daha fazla bir fiyata bunu doktora sattigini düşünmüyorum. Hangi marka olursa olsun teknoloji sonuçta aynı. Aç gözlü diş hekimleri yüzünden 8-10 bin TL'ye bu tedavi dayatılıyor.

      Sil
    3. Bundan 2 sene önce bile 2000 liradan oldukça fazla idi diş hekimine maliyet. Şimdi dolar ve euro nun yükseliş miktarını da düşünün.. Umarım o aç gözlü diş hekimleri! ne ihtiyacınız olur.. Yurt dışında çok daha pahalı diş hekimliği hizmetlerini almak ; gurbetçiler hep gelip Türkiye'de yaptırıyor dişlerini. Yurt dışında hekimin eğitimine birikimine emeğine saygı da daha fazla..Keşke o yurt dışının güzel her özelliğini alabilsek.Sadece işimize gelenleri değil..

      Sil
  22. Seffafplak.com sitesinden baktım clearfikisin fiyatlarına bende fakat fiyat yazmıyor, evet... Siz 5600 TL'ye iyi kapatmışsınız tedaviyi. Farklı farklı fiyatlar verilmesi bence saçma aynı tedavi için.

    Mahmut Beşkardeşler

    YanıtlaSil
  23. Şeçil Öztürk23 Nisan 2018 20:05

    Farklı farklı fiyat verilmesi bence de saçma ama burası Türkiye...

    YanıtlaSil
  24. ben ortohero ile tedaviye basladım 3 ay oldu ciddi manadan ilerleme kaydedemediler yeni ölçü alınıp gonderildi 1 ay oldu yeni plaklar gelmedi henüz. çok sorumsuzca davranıyorlar bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çalışmadığım bir marka.. tanımıyorum..

      Sil
  25. merhabalar ben 32 yaşındayım ön dişlerimde çarpışıklık var. muayene oldum ve ufak törpülemelerle diş çekimine gerek kalmadan, şeffaf plaklarla 1 yılda düzelebileceği söylendi. Ancak törpülemenin dişlerime herhangi bir zarar vermesi konusunda endişeliyim.. Bir de yorumlardan yanlış anlamadıysam uzaktan tedavi gibi bir şey mi uygulanıyor? yani foto gönderiyorsunuz plak geliyor doğru mu ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ufak törpülemeler ortodontik tedavilerde sık kullanılır. Sonrasında dişlerinizi düzenli fırçalarsanız bir sıkıntı yaşamazsınız. Bazı hekimler (ben öyle yapıyordum en azından ) törpüleme sonrası flor veya mineralizasyon jelleri gibi uygulamalar ile dişleri desteklemeyi de tercih ediyorlar.
      Şeffaf plak sistemlerinde ağızdan bir ölçü alınır. Aynı zamanda fotoğraflar da çekilir. Plak üretim merkezine ve orada üretimden sorumlu hekimlere hem alınan ölçüler (bir bakıma ağzın kopyası diyebiliriz) hem de fotoğraflar gider. Bazı sistemler röntgen de istiyor. Sadece fotoğraflar ile bir tedavi mümkün değil.

      Sil
    2. Tel daha yaygın ve iyi sonuçlar alınmış olsa da ben zahmetsiz olduğuna inandığım için ve daha kısa sürdüğü için (telin görseline takılmıyorum, maliyetleri de yakın) plakla tedavi olmayı düşünüyorum. Ancak plakla tedavi gören birine rastlamadım, süreç nasıl ilerler, bittiğinde nasıl olur merak ediyorum. Siz hangisini önerirsiniz? sonuç ikisinde de aynı mı olur?
      Teşekkürler...

      Sil
    3. Dişlerinizin ve çenenizin durumuna bağlı. Muayene olup tedavinizi yapacak hekimle görüşmeniz daha doğru olur.

      Sil

Yorum Gönder

Bu konuda sen de bir şeyler söylemek ister misin ? Haydi durma sen de fikrini söyle :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Synacthen Depot 1mg Ampul

Şimdi diyebilirsiniz bu nasıl bir yazı başlığı.. Başlık değil ilaç adı.. Haklısınız da.. Amacım bu ilaç hakkında yazmak..İlaç nedir , nerelerde kullanılır, bizimle alakası ne; ne tür etkileri var.. E bunların hepini bir başlığa sığdıramayınca ilacın adı en iyi başlık oldu :D Önce teknik bilgilerden başlayalım.. Nedir bu synacten.. Synacthen depot 1mg ampul kas içine yapılan bir enjeksiyon.. " Kabadan " iğne.. Böbrek üstü bezlerinin çalışmasını sağlayan bir ilaç. Böbrek üstü bezi çalışıyor mu diye test için de kullanılıyor. ACTH -adrenokortikotropik hormon  takviyesi..Vücudun kendi ürettiği steroidlerin artırılması ilk hedef genel olarak. Kortizol , glokokortikoid, mineralokortikoid, androjen.. Ülseratif kolit, crohn, romatizma, kanser gibi hastalıkların yanında bazı nöbet çeşitlerinde de kullanılıyor. Dünyada ESESS tedavisinde birincil tercih ACTH takviyesi.  Ayrıca diğer epilepsi türleri ve otizm için de kullanılıyor. Biz ESESS için kullanıyoruz.

Ayak bağı kesme

Fotoğraf alıntı.. Selam kizlaarrr.. Simcik şöyle bir durum mevzuu bahis.. Malumunuz benim minnak bir miktar geriden gelmekte..21 aylık henüz yürümedi. Başka şeyler de var tabii dee, bu yazının konusu geç yürüme~ yürüyememe..

Reflu ah reflu...

Ertuğrul doğduğu günden beri reflu sorunu yaşıyor. Biz hep patalojik bir reflu dedik ama doktorlara anlatamadık. Biz de de hata var gerçi, çocuk gastroentroloji ye gitmedik hemen.. 4 ay bittiği sıralarda kilo persentili artık %2ye kadar düşünce yeter dedik gittik.. Gastrotuss baby diye bitkisel içerikli ve zor bulunan ithal bir şurup yazdı doktor. Firma ile iletişime geçip yakın eczanelerden birisine göndermesi ile ulaşabildik ilaca. Hemen etkisi başladı. Kusmalar ciddi oranda azaldı, hatta gaz sancıları bile azaldı. ( aslında çocuğun midesi yandığı için kıvranıyor biz de gaz sanıyor idik muhtemel)