Ana içeriğe atla

irmiğin ve kayısının faydaları





Geçenlerde bir arkadaş bana "çocuğa faydalı şeyler yedir, ne öyle irmikli kayısılı..ne faydası var..boş.." dedi..
Büyüğümdür kendisi tek laf edemedim; ama nasıl içimde patladıysa.. Dayanamadım google amcaya sordum..

Efenim bu irmik cidden gereksiz midir diye..







İrmiğin faydaları;

  • düşük glisemik indeks-yüksek protein --- yaani kan şekerini yavaaş yavaaş yükseltir..bu iyi bişi..üstelik protein içeriyor daha ne olsun..,,ama bitmedi..
  • yüksek enerji veriyor-- okuduğum kaynakta direk büyüme çağındaki çocuklarda önemlidir diyor..21 aylık bir bebek de henüz büyüyordur herhalde değil mi..
  • tokluk hissi verir -- lif kaynağı şekerim kendisi..sindirmeye uğraşıyor bünye accuk.. 
  • kas ve sinir sistemi için gerekli-- neden çünkü magnezyum var içinde.. e yavrum; bir çocuğun gelişimi için ne lazım kas lazım, ne lazım sinir lazım.. başka da bişi demiyorum..
  • kan yapar-- evet evet yanlış okumadınız. demir içeriyormuş irmik.. ee demir de kana lazım..
  • kalp sağlığı ve böbreklere faydalı-- nasıl, şöyle ki potasyum var içinde.. bu da vücutta dengeli elektrolit demek ki dengesizliği ölüm demek...
Bunlar yetti mi ? 

Yetmedi mi?

Buyurun o zaman ;)




  •  Kanın pıhtılaşmasında etkili imiş

    • Kemik ve diş sağlığında etkili imiş
    • Hazmı kolaylaştırırmış
    • Kas sistemine faydalıymış
    • Enerji depolanmasını ve taşınmasını sağlarmış
    • Ph dengesini sağlarmış
    • Vücudumuzdaki su dengesini sağlarmış
    • Bağışıklık sistemini güçlendirirmiş
    • Merkezi sinir sistemine faydalıymış
    • B ve E Vitaminleri bakımından zenginmiş...

    Üstelik kalorisi de yüksek sayılmaz...

    100 irmikte ne var derseniz onu da buldum :

    360 kcal enerji 
    12,68 gr protein
     72,83 gr karbonhidrat 
    3,9 gr lif 
    17 mg kalsiyum 
    1,23 mg demir 
    47 mg magnezyum 
    136 mg fosfor 
    186 gram potasyum 
    1 mg sodyum 
    1,05 mg çinko






    Kayısının faydaları ne derseniz..

    Valla kayısının faydaları o kadar çok ki, bu yazıyı gereksiz uzatmak istemiyorum..

    Kısaca kayısı kanseri önlüyor ; gebelikte bile önemli ve elektrolit dengesi diyerek yetiniyorum.. Kabızlığa faydasını,kalbe yararlarını,anemiye iyi gelmesini falan hiç. saymıyorum.. Kemikleri güçlendirmesi zaten cabası...



    Oğlum bu muhallebiyi sütlü de sütsüz de severek yiyor; üstelik iddia ettiğin gibi boş bir yemek de değil gördüğümüz gibi..

    Kısacası... Alanına, bilgilerine,deneyimine ve yaşına saygım var.. Ama aması da var..
    Evet çok şey biliyor olabilirsin sevgili büyüğüm;  Ama her şeyi değil.. 


    Nokta...

    Sevgiyle..

    Yorumlar

    1. Bu boş gıdaysa dolu gıda dediği şeyi ben merak ettim :D

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. şahsen ben de merak ettim :) ama bişicik de diyemedim.

        Sil
    2. ha haaaa senden korkulur :)))) baksanaaa, dün tokideki ses arkadaşımızda görmüştüm ailecek izlencek film diye: gizli oda (room). dün akşam izledim. güzeldi. annelikle ilgili. filmde şapşik anne vardı ya vallaaaa :)

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Hihihi korkma yaw :)) sirincik tatlicik bisiyim ben :))))) bakayım o filme duymamıştım adını,sapsik anner.varsa izlemem lazim :)

        Sil
    3. Selam canım nasılsın? Oğluş nasıl ?
      oluyor böyle şeyler herşeye ikarışan birileri hatta azıcık uşutse hasta ettin çocuğu bile derler. Eminimkğ rahatsızlığından dolayı bile suçlanır durumlara duşmuşsundur. Kimseyi takma her de geç onlar irmikle kayısıyla beslenmefikleri için beyinlerine kan gitmiyor :)

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Ay supersin kugum :)
        Iyiyiz biz şükür,yazacağım bir yazı birazdan fikir verirsin belkim :)

        Sil
    4. İrmikli muzlu muhallebi en sevdiğimiz...irmik çok faydalı bir gıda. Boşver takılma ya. Çok yerse çok yediriyorsun diyorlar, zayıf olsa becerememişsin diyorlar diyorlar...bitmez bunlar. İrmiğe devam:))

      YanıtlaSil
    5. İrmikli muzlu muhallebi en sevdiğimiz...irmik çok faydalı bir gıda. Boşver takılma ya. Çok yerse çok yediriyorsun diyorlar, zayıf olsa becerememişsin diyorlar diyorlar...bitmez bunlar. İrmiğe devam:))

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. hehehehe :) benim oğlanın en sevdiği elmalı..yaz gelsin çilekle falan da deneyeceğim :P

        Sil
    6. Oğlum küçükken doktorumuz önermişti, bazı çorbalarına irmik ekliyordum. Ağzı olan konuşuyor mu demek lazım bilemedim. İrmik, kayısı devam ;)

      YanıtlaSil
    7. 😊ben ogluma devamli veriyorum muzlu ermik bayılarak yiyo pekmezde katiyorum sorsan herkes doktor😂

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Afiyetle yesin sağlıkla büyüsün inşallah: )

        Sil
    8. 11 aylık bebeğime her gün irmikli muhallebi yedirebilir miyim. İrmik kansızlık yapar diyorlar doğru mu acaba 🤔

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Son dönemlerde bebek irmikleri var klasik durum buğdayı irmiği yerine onu kullanıyor bebek anneleri.. onu araştırın isterseniz.. belki kansızlık durumu daha azdır. O aşamaları geçince araştırmadım ben..

        Sil

    Yorum Gönder

    Bu konuda sen de bir şeyler söylemek ister misin ? Haydi durma sen de fikrini söyle :)

    Bu blogdaki popüler yayınlar

    Synacthen Depot 1mg Ampul

    Şimdi diyebilirsiniz bu nasıl bir yazı başlığı.. Başlık değil ilaç adı.. Haklısınız da.. Amacım bu ilaç hakkında yazmak..İlaç nedir , nerelerde kullanılır, bizimle alakası ne; ne tür etkileri var.. E bunların hepini bir başlığa sığdıramayınca ilacın adı en iyi başlık oldu :D Önce teknik bilgilerden başlayalım.. Nedir bu synacten.. Synacthen depot 1mg ampul kas içine yapılan bir enjeksiyon.. " Kabadan " iğne.. Böbrek üstü bezlerinin çalışmasını sağlayan bir ilaç. Böbrek üstü bezi çalışıyor mu diye test için de kullanılıyor. ACTH -adrenokortikotropik hormon  takviyesi..Vücudun kendi ürettiği steroidlerin artırılması ilk hedef genel olarak. Kortizol , glokokortikoid, mineralokortikoid, androjen.. Ülseratif kolit, crohn, romatizma, kanser gibi hastalıkların yanında bazı nöbet çeşitlerinde de kullanılıyor. Dünyada ESESS tedavisinde birincil tercih ACTH takviyesi.  Ayrıca diğer epilepsi türleri ve otizm için de kullanılıyor. Biz ESESS için kullanıyoruz.

    Ayak bağı kesme

    Fotoğraf alıntı.. Selam kizlaarrr.. Simcik şöyle bir durum mevzuu bahis.. Malumunuz benim minnak bir miktar geriden gelmekte..21 aylık henüz yürümedi. Başka şeyler de var tabii dee, bu yazının konusu geç yürüme~ yürüyememe..

    Reflu ah reflu...

    Ertuğrul doğduğu günden beri reflu sorunu yaşıyor. Biz hep patalojik bir reflu dedik ama doktorlara anlatamadık. Biz de de hata var gerçi, çocuk gastroentroloji ye gitmedik hemen.. 4 ay bittiği sıralarda kilo persentili artık %2ye kadar düşünce yeter dedik gittik.. Gastrotuss baby diye bitkisel içerikli ve zor bulunan ithal bir şurup yazdı doktor. Firma ile iletişime geçip yakın eczanelerden birisine göndermesi ile ulaşabildik ilaca. Hemen etkisi başladı. Kusmalar ciddi oranda azaldı, hatta gaz sancıları bile azaldı. ( aslında çocuğun midesi yandığı için kıvranıyor biz de gaz sanıyor idik muhtemel)