Ana içeriğe atla

Ayak bağı kesme


Fotoğraf alıntı..



Selam kizlaarrr..
Simcik şöyle bir durum mevzuu bahis..

Malumunuz benim minnak bir miktar geriden gelmekte..21 aylık henüz yürümedi. Başka şeyler de var tabii dee, bu yazının konusu geç yürüme~ yürüyememe..


Güzel anadolu mun çeşitli yerlerinde olduğunu google amca vasıtası ile öğrendiğim bir gelenek ve inanış varmış. Ayak bağı kesme ~ çözme..Adım kesme, adım çözme gibi de geçiyor.
12 ayı bitirip hala yürümeyen bebeklerin yürümesi için yapılıyor imiş. Yöreye göre uygulama da farklar var.

Cuma günü, namaz çıkışı camiden ilk çıkan kişi tarafından bebeğinizin ayağına bağlanan ip kesiliyor işin özü..

Bazı yerlerde bebeğe abdest aldırıyor öyle evden çıkıyorsunuz.
Kimi yerde erkekler namaz kılarken anne bebeği ile cami etrafında 3 tur dönüyor.
Kimi yerde hem camiye giderken hem dönerken 3 ihlas,felak nas ve fatiha okunuyor yolda kimse kimse ile konuşulmuyor.
Kimi yerde ip kırmızı olmalı.
Kimi yerde anne ipi kimin kestiğini görmemeli..
Kimi yerde bebek 2~3 gün içinde yürür ise, ipi kesen kişiye hediye alınıyor.

Bazı yerlerde camiye gitmeyip evde kalıyor eşiğinde hızlı atik birisi tarafından ip kesiliyor ve kesen kişi hızla koşup ipi yıkayıp çöpe atıyor.

Bazı yerlerde de bu olay bebek ilk adımlarını attıktan sonra yine evde yapılıyor. İpi kesip çocuklara veriyorlar, çocuklar hızla evin etrafında dönüyorlar koşarak. Düşmeyin diye tembihlenyorlar. Çünkü çocuklar düşmeden gelirse, ayak bağı kesilen çocuğun da hayatta düşmeyeceği inancı var...

Sonuca gelirsek..

Benim kayınpeder bir yerden duymuş bunu, bizim oğlana da illa yapalım diyor.

Tamam dua gücüne inanırım inanmam değil ama bu olay ne bileyim... Hurafe gibi geliyor.. Diğer taraftan da "ya cidden işe yararsa " diye geliyor aklıma..

Siz ne diyorsunuz, hiç gördünüz duydunuz mu böyle bir şey, cidden işe yarıyor mu, siz olsanız ne yaparsınız...

Sevgiyle..

Yorumlar

  1. ilk defa duydum...

    Buarada Merhaba,
    Sevgili Cafe Tigris’in Blog Keşif etkinliğinden geldim. Sizi takibe aldım bende beklerim.
    http://yenihayatiminilkgunu.blogspot.com.tr/
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,hoş geldiniz. Çok oldu blog dolaşma fırsatım olmadı, tigris e gidip bir teşekkür edeyim,sonra size de geleyim :)

      Sil
  2. Merhaba sizin sayfanızı sevdicann ın bloğunda görüp geldim. İlginç adetler, ananeler ne demeli bilemedim. Ama adamın birine batıl inancın varmı diye sormuşlar, şeytan kulağına kurşun demiş. O misal yani kimbilir. Ama ben üzülmeyin derim doktorların ne dediği çok önemli tabii. Yani geçte olsa yürüyecektir sonuçta. Benim bir arkadaşımın oğlu 4 yaşında konuştu, gitmedikleri doktor kalmamıştı. Şimdi büyüdü de askere bile gitti. Sizide sayfamda görmekten mutluluk duyarım sevgiyle kalın
    kurabiyecimiss.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoş gelip sefa.getirdiniz,her zaman beklerim :) ben de geliyorum birazdan: )

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Ver çocuğu denesinler nasılsa yaptırmazsan seni suçlayacaklar deneyin derim içlerinde kalmasın . Çok işe yaramaz bence bu benim düşünce yalnız şu vardı babaannem ilaççı kadınıydı köyün o yapardı böyle şeyler ağlamak keser kurt döker ayak bağı açardı falan ama zarar verici ne ilaç ne ot vermezdi birşey okur bir şeyler yapar vucuduna mesela eline yada başına dokunur yada ayağına tutar okur orayı fakülte. Dekanı bile gelmişti oğlu için ve iyileşmiş alternatif tıp mı inançmı çok istemekmi bilemiyorum ama bazen oluyor işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapacagiz sanırım, annem de hiç bir işe yaramasa bile kayınpeder in gönlü olur dedi.. Yapınca muhtemelen yazarım, işe yararsa zaten yazarım: )
      Buarada babannen yaşıyor mu 🐵

      Sil
    2. Evet kuğu bende senin gibi düşünüyorum. Bir de bunlar bizim kültürümüz. Yapılsa bir şey kaybetmeyiz...

      Sil
    3. Evet kuğu bende senin gibi düşünüyorum. Bir de bunlar bizim kültürümüz. Yapılsa bir şey kaybetmeyiz...

      Sil
  5. Bence de hurafe ama seni de bir anne olarak anlayabiliyorum ya olursa diye düşünüyorsun. Yine de bu tür şeyler bana çok doğru gelmiyor. Birisinin namaz kılması dua etmesi yerine kendin kıl dua et daha hayırlıdır. Çocuklarda bu tarz gecikmeler olabiliyor kötüye yorma. Kimi geç konuşur kimi geç yürür sen destekle biraz onu. Her şey gibi bu da zamanini bekliyordur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bana da doğru ve gerekli gelmiyor..ama bakalım ne olacak..konuşmadık eşimle tekrar..
      fizik tedavi özel eğitimler vs devam ediyor zaten bir taraftan..

      Sil
  6. hiiç duymadım ama benim ikizlerden oğlan 11 aylık koşturmaya başlayıp kız 18 aylık olup poposunu yerden kaldırmadığında senin gibi panik oldumdu. 19 aylık yürümeye başladı hemde hiç öyle düşe kalka olmadan, üzülme ,herşey zamanı gelince oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. genelde kızlar erkenci olur erkekler geriden gelir derler sizin evde tam tersi olmuş :)
      hoşgeldin sefa getirdin renk kattın :)

      Sil
  7. İnanmıyorum ya bu cuma aynısını yaşadım. Oğluşum 22 aylık yaşından beri yürüyor ama çok düşüyor ger gün bir yerimiz mor. Ayak bağını ben de kırşehirde duydum komşum söyledi. Cuma günü keselim dedi. Ben de tamam dedim. Böyle şeyler hurafe ama Ben bizim kültürümüz olduğunu düşünüyorum. Biz de kestik ama iki cuma daha olması gerekiyor muş. Bir de kaan solak br solaklar biraz sakar oluyor diyorlar yani bu da ne kadar doğru bilmiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ertuğrul da solak olacak gibi..ama sakarlık onunla ilgili mi bilmem ben sağ elimi kullanırım ama cookk sakarim :) işe yararsa söyler misin bu arada: )

      Sil
    2. Ertuğrul da solak olacak gibi..ama sakarlık onunla ilgili mi bilmem ben sağ elimi kullanırım ama cookk sakarim :) işe yararsa söyler misin bu arada: )

      Sil
  8. Bunu ilk kez duyuyorum yürüyemeyen çocuğa yapıldığını ama sevgili anne güncesinin bahsettiğini biliyorum yürüyen çocuk düşerse köstek kestirme denir bizim buralarda 3 kere tekrarlanır aynı şey.
    O da tıpış tıpış yürüsün inşallah....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin oralar nereler :) köstek kestirme olarak yazıya ek bilgi eklesem mi acaba :) işe yarıyor mu ki..

      Sil
  9. duymadım ama yaptır tabiii sakıncası yoktur ki ama bak çok lazım olursa söyle bak iyi bilen birilerini bulup sorarım kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapmaya karar verdim ama ne zaman bilmem :d karar vermek de bir şey tabi :P

      Sil
  10. Merhabalar blog keşif etkinliğinden geliyorum:)
    Bloğunuz harika,bana da beklerim!

    Sundaybunday.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba hoş geldiniz.. keyifle okumanızı dilerim her yazıyı :) geliyorum hemen..

      Sil
  11. Sonuçta yaptırmaktan da zarar gelmez :) Eğlenceli bile olabilir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu cyma gideceğiz camiye muhtemelen ; bakalım :)

      Sil
  12. Hadis-i şeriflere bakmak lazım.
    Bir şey hakkında tam olarak bilgimiz olmadan hurafe demek yanlış olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısınız.. ama bizde işe yaramadı onu biliyorum en azından :) yorum için teşekkürler :)

      Sil
  13. Bazı çocuklar geç yürür. Annem bahseder hep, ablam da yürümemiş bir türlü. Napsak napsak derken doktora götürmüşler. Doktor da çocuk da bir sorun göremeyince "benim kızım nasıl yürüyor bakın" diyerek tutmuş elinden, bizimki yürümeye başlamış :))
    Dilerim tez zamanda sizin çocuğunuz da ilk adımlarını atar gözlerinizin önünde ve yürümeye başlar. Annelik heyecanı, telaşı elbet zordur sizin için. Endişe etmeyin hiç. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım..teşekkür ederim.. benden de sevgiler

      Sil
  14. Bu bir şaman inancıdır bir Anadolu'ya yerleşen Türkmenler adetlerimizi buralara getirmişiz gök Tanrı inancına göre böyle benzetmeler yapılır eli çabuk biri keserse eli çabuk olur okumuş biri keser se cocuk okur gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşine yarayanlar vardır umarım,biz şaman değiliz diye mi bilmem hala yürümüyor oğlum: ) :(

      Sil
  15. faydasi olur diye yaziyorum annem 3 kardesime de yapmış haftasinda yürümüşler önemli olan inanmak

    YanıtlaSil
  16. Yaptık yazıdan kısa süre sonra.. Üzerinden nerede ise 2 sene geçti oğlum henüz kendi başına yürümüyor..

    YanıtlaSil
  17. ama annemin yöntemi biraz farklı cuma vakti ezan okunurken bebegin eline ekmek parcasi veriyor kapinin eşiğinde ipi kesiyor bebeği tutan kişi bebekle beraber ipi keseni kovaliyor

    YanıtlaSil
  18. Allah şifa versin umarım en kısa zamanda yürür

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah teşekkür ederim..Rabbim şifa bekleyen herkese derman olsun.inşallah..

      Sil
  19. Kusura bakmayın unutmuşum ip bağlanırken fatiha üç ihlas felak ve nas sureleri okunuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu da görmüştüm o zaman. Koşan hızlı koşan, eli çabuk,atik birisi olursa daha iyi olur diye okumuştum hatta.. Ama biz dualarla ipi bağladık,cuma namazından çıkan ilk kişiye ipi kesmesini rica ettik.. İlk çıkan kabul etmedi gerçi ikinci veya üçüncüydü galiba ipi kesmeyi kabul eden.. Kayinvalidem elinde makasla rica etmişti ama dilenci falan zannettiler itip kaktılar kadını..

      Sil
  20. Merhabalar nette gezinirken size rastladım benim de oğlum 20 aylık ve yürümüyor sıralıyor ayakta bir yerden tutunarak duruyor ve ben bu duruma çok üzülüyorum yeni bir de 2 aylık bebeğim var yani durum daha karıştı bizde acaba 2 yaşına kadar yürür mü diye tedirginim fazlasıyla sizin de aynı durumdan muzdarip olduğunuzu okuyunca merak ettim acaba bi gelişme var mı siz de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim oğlum henüz yürümüyor.. Ama genetik bir sendromu olduğunu öğrendik biz..

      Sil
    2. Merhaba,
      Oğlunuzda var mı bir gelişme kaç aylık oldu?

      Sil
    3. merhaba. Oğlum 4 gün önce 4 yaşına girdi. Henüz yürümüyor..

      Sil
    4. Teşhis ne koydular, hipotoni mi yoksa başka bir durum mu? Emekleyip sıralayabiliyor mu?

      Sil
    5. aslında kas ve kemiklerde yürümesini engelleyecek bir durum yokmuş. emekleyebiliyor ama sıralama yok.aslında isterse ufak bir destekle yürüyor ama bir kaç adım sonra kendisini yere atıyor. zaten çoğunlukla da yürü dediğimizde dizlerini kıvırıveriyor ya kendisini yere atıyor ya ayaklarını yukarı çekiyor.

      Sil
    6. Melek hanım 24 ocakta oğlunuzun 20 aylık yürüyemediğini belirtmişsiniz. Var mı bir gelişme?

      Sil
  21. Geçmiş olsun, inşaallah kısa zamanda yürür. Kasları güçlendikçe yürüyeceğine inanıyorum.

    YanıtlaSil
  22. Merhaba, blogunuzu ayak bagi kesmeyi ararken buldum.biz biraz kucuk dogduk. Goz sasiligimiz vardi gozluk tedavisi vs ise yaramadi 13 aylikken sasilik ameliyati olduktan sonra ilk adimlarimizi attik.ondan once ne emekleme ne adim ne tutunarak kalkma vs yok halada yok 😂 Gun gun ilerleme kaydediyoruz aslinda. Orumcek adam gibi duvardan tutuna tutuna gidiyoruz. Elimden tutup yururumek istiyor.merdiven cikmak istiyor.tek yurutmek icin cabaladigimizda kendini yere atiyo. Ayaklarini cekiyor basmiyo. Aslinda az istekli olsa 2 gune yurur dengede vs hic problem yok. Beni birakip babaya gitmek istemiyo. His beni birakip hic bir yere gitmiyor. Nesneden nesneye gecmeye yeltenmiyor dahi. 22 aylik olduk hicde bi sikintimiz yokmus. Calmadigimiz kapi kalmadi . Fiziktedavi aldik bi arada ilk adim atarken cokda degisen bisey olmadi . Simdi gotursem diyorum zaten isteyince engelliyor eziyet haline gelmesini istemiyorum.yasimiz kucjk sizden ama yanliz degilsiniz paylasmak istedim. Ne kadar zor oldugunu biliyorum. Rabbim yardimciniz olsun 🤗🤗🤗👋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Isteksizlik zor. Ertuğrul da elinden tutunca hatta sadece omuzuna dokunurken yürüyebilir duruma geldi, tek.başına yürümesine bisey kalmadi, ama kesinlikle yurumek istemiyor. Elinden tutsam.bile istemiyor son zamanlarda. O da hemen kendisini yere atıyor, dizlerini kivirip ayaklarini yukari cekiyir basmiyor vs.. Duzelirler inşallah . sizin de allah yardimciniz olsun

      Sil
  23. Benim kızım da 3 yaşında yürümüyor hala Allah yardım etsin bizlere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah ... Goturdunuz degil mi doktora ?

      Sil
    2. merhabalar�� bizdede aynı durum var maalesef. oğlunuzun rahatsızlığı nedir acaba. allahım şifa versin bian önce ❣️

      Sil
    3. Merhaba. Oğlumda genetik.bir sendrom olan ohdo sendrom u , fazladan bir y kromozomu (erkekler xy olmasi gerekirken oğlum xyy, 47 kromozomu var ) ve bir çeşit epilepsi olan eses var.. Sizin yavrunuzda bir sorun yoktur insallah.

      Sil
  24. Aradan uzun zaman geçmiş... Çocuğunuz kaç yaşında yürüdü. Benim de 3.5 yaşında bir oğlum var yürüyemiyor. Çeşitli hastalıklar atlatti .o yüzden merak ettim sağlıcakla kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oğlum 4.5 yaşında, henuz yürümüyor.. iki farklı genetik sendrom, bir çeşit epilepsi tmaisi koyuldu. Umarım sizin oğlunuz yürür ..

      Sil
  25. Merhabalar yurumemesi genetik rahatsizliktan dolayi mi acaba benim kizim 22 aylik tutunarak kalkiyor ayakta duruyor siraliyor oturuyor tek elinden tuttugumuzda yürüyor ama tir tir titriyor elini birakacagiz diye..korkuyorum bende sizinkinin rahatsizliginin adi ne acaba cok cok gecmis olsun��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Feyza hanım. Benim oğlumun hala yürümüyor olmasına bir sebep bulamıyorlar açıkcası. ohdo sendromu oğlumdaki. bu sendromda olup ondan küçük olup pıtır pıtır yürüyenler de var hiç yürüyemeyenler de. Ertuğrulda da herhangi bir fiziksel engel yok aslında; öyle diyorlar. ama o da çok korkuyor. bisiklet sürerken kimse sizi tutmaz gidersiniz farkedince düşersiniz ya; bizimki de aynı öyle. desteğin kesildiğini hissettiği an yere atıyor kendisini. :( siz bir fizyoterapi ve psikyatri ile görüştünüz mü? lütfen atlamayın olur mu..

      Sil
  26. Oğlum iki yaşına girdi yürümüyor elinden tutunca yürüyor elini bırakınca yere cokuveriyir tek başına yuruyemiyor bı bilginiz varmı yapabilecegim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Yeni gördüm kusura bakmayın. Benim oğlum da aynıydı. Bol bol yürüyüş..elini bırakmaya calismadan.korkuyorlar ve daha fazla pratiğe ihtiyaç hissediyorlar. Ona zaman tanıyın. Bir de gözlerini kontrol ettirin.gorus bozuklukları çok etkili. Miyop hele astigmat..

      Sil
  27. İyi geceler benim oğlum da 2yaş 1 aylık yürümedi daha Eylül ayında emarı var onun dışında bazı testler yapıldı temiz çıktı.imekliyor tırmanıyor birtek yürümesi eksik bende çok üzülüyorum oğlumdan küçük çocuklar yürüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba...eeg , metabolizma kan ve idrar testleri, genetik testler.hepsini yapın..ama en önemlisi tani ne olursa olsun değişmeyen gerçek fizik tedaviyi aksatmayin.evde siz de yapın . Gözlerini kontrol ettirin.

      Sil
  28. Benim oglumda 22 ayliga gidiyor hala yürümedi hala bi tani yok 😪 Cok uzuluyorum fizige gidiyoruz hergun bebegimin gelişimi cok guzel giderken birden durdu neden bilmiyorum nolurbirbirimize dua edelim cocuklarimiz yürüsün 🤲🏻 suan arastiriyorlar metabolizma göz muanesi felan hep yapıldı testlerdebi sorun yok cok şükür ama belcikaya kan gonderdi metabolizma onun sonucunu bekliyoruz

    YanıtlaSil
  29. benim kızımda 3 yaşında halen yürümüyor. fizik tedavi görüyoruz. bu mesajımı okuyan annelerden kızım Betül için dua istiyorum Allah yardımcımiz olsun inşallah

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu konuda sen de bir şeyler söylemek ister misin ? Haydi durma sen de fikrini söyle :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Synacthen Depot 1mg Ampul

Şimdi diyebilirsiniz bu nasıl bir yazı başlığı.. Başlık değil ilaç adı.. Haklısınız da.. Amacım bu ilaç hakkında yazmak..İlaç nedir , nerelerde kullanılır, bizimle alakası ne; ne tür etkileri var.. E bunların hepini bir başlığa sığdıramayınca ilacın adı en iyi başlık oldu :D Önce teknik bilgilerden başlayalım.. Nedir bu synacten.. Synacthen depot 1mg ampul kas içine yapılan bir enjeksiyon.. " Kabadan " iğne.. Böbrek üstü bezlerinin çalışmasını sağlayan bir ilaç. Böbrek üstü bezi çalışıyor mu diye test için de kullanılıyor. ACTH -adrenokortikotropik hormon  takviyesi..Vücudun kendi ürettiği steroidlerin artırılması ilk hedef genel olarak. Kortizol , glokokortikoid, mineralokortikoid, androjen.. Ülseratif kolit, crohn, romatizma, kanser gibi hastalıkların yanında bazı nöbet çeşitlerinde de kullanılıyor. Dünyada ESESS tedavisinde birincil tercih ACTH takviyesi.  Ayrıca diğer epilepsi türleri ve otizm için de kullanılıyor. Biz ESESS için kullanıyoruz.

Reflu ah reflu...

Ertuğrul doğduğu günden beri reflu sorunu yaşıyor. Biz hep patalojik bir reflu dedik ama doktorlara anlatamadık. Biz de de hata var gerçi, çocuk gastroentroloji ye gitmedik hemen.. 4 ay bittiği sıralarda kilo persentili artık %2ye kadar düşünce yeter dedik gittik.. Gastrotuss baby diye bitkisel içerikli ve zor bulunan ithal bir şurup yazdı doktor. Firma ile iletişime geçip yakın eczanelerden birisine göndermesi ile ulaşabildik ilaca. Hemen etkisi başladı. Kusmalar ciddi oranda azaldı, hatta gaz sancıları bile azaldı. ( aslında çocuğun midesi yandığı için kıvranıyor biz de gaz sanıyor idik muhtemel)